Lehed

pühapäev, 24. november 2013

Isiklik ergonoomiline analüüs

Tere! Täna kirjutan arvuti tunni jaoks jällegi ühe väikse jutu. Seekord ergonoomilisusest. 
 Esiteks arvutile sobiv mööbel. Kuna see mööbel on tellitud spetsiaaselt arvutile, siis on see ka sobilik. Kõik on õiges kohas ja hästi läbi mõeldud.

Teiseks valgustus ja arvuti paigutus. Valgus tuleb katuseaknast ja põhja poolsest aknast. Arvutiga töötamist see ei sega. Kuna kuvar on katuseaknast natuke eemal ning Aknast tulev valgus ei näita väga külgede peale.
 Paigutus on vist natuke halvasti, sest ega see ei ole kõige parem variant kui arvuti on magamistoas. Aga kuna ma kogu aeg arvutis ei ole ei usu, et see segaks ka minu und:)

Kolmandaks iseenda tööasendist. Ma ei istu tõesti kogu aeg laua taga nii, et mul on selg sirge. Leian endale alati mingi mugavama asendi, aga kui tunnen siis olen ikka sirge seljaga. Sest ega meist keegi ei taha tuleviks ringi käia selg nagu kilpkonna kilp seljas. Siiski tööasendist veel niipalju, et korralik arvuti tool on meil peres küll, kus saab kõrgusi vabalt valida ning kuhu selga toetada.

Neljandaks töörežiimist. Olen teinud oma ajakava nii, et kui pean pikemalt arvuti taga olema lähen vahepeal õue hingan värsket õhku ja asun siis värske peaga tagasi oma asju tegema. Kui olen näiteks vähem kui tund siis mingeid pause ei tee. Tavaliselt olengi alla tunni arvuti taga. 

Viiendaks tervis. Tervisega probleeme mul ei ole seoses arvuti kasutamisega. Ma ei istu iga päev arvuti taga 2 tundi ja rohkem veel seega ei saa ka tervis olla halb. See tähendab, et silmad ei valuta, lihased ei krudise ja väsimust ka ei ole.

Kuuendaks mõned harjutused arvuti kasutamise ajal. Erilisi harjutusi ei teegi kui, siis et lähen õue ja jooksen või teen veel midagi sportlikku natukene.

Seitsmendaks minu elustiil. Elustiil on mul suhteliselt aktiivne. Füüsilist pingutust nõudvaid asju teen ikka, kui isa aitan ja ema. Aga seda, et ma nüüd ei jõua midagi füüsilist teha mul vist hetkel ette ei tule seoses arvuti kasutamisega.

Kaheksandaks kokkuvõte minu kasutamisest arvutiga. Kokkuvõteks tahaksin öelda, et ma olen selle analüüsi põhjal päris tervislike eluviisidega ning kasutan aega peale arvutis istumise ka paljudele muutele tegevustele:)


1 kommentaar:

  1. Väga hea analüüs ja eeskujulik arvutikasutuse režiim ning ergonoomia!

    VastaKustuta